lørdag den 28. februar 2009

'Så gør vi sådan når vi skurer vort gulv...'

Jeg ville ønske jeg kunne lave et indlæg med lyd lige nu!
Drengebarnet spurgte, om han kunne tjene ekstra lommepenge, så jeg foreslog han rengjorde badeværelset. Lige nu er han gået i bad bevæbnet med en skurebørste og er ved at give fliserne den helt store tur.
Forestil jer langlemmet drengebarn, splitterravende hans-jørgen, der skurer gulv, mens han taler højt til sig selv - og fliserne... :
'Jeg skal nok komme efter dig, der.'
'Du troede nok du kunne gemme dig, hva'
'Jeg skal hele vejen rundt, og også ind her...'

Hans entusiasme, høje humør og stolthed over sin egen indsats er aldeles smittende. Tænk om man kunne gøre rent sådan hver gang...
Jeg skulle egentlig sidde og skrive, men lydkulissen er alt for distraherende - og fantastisk! :)

4 kommentarer:

  1. Det er god opdragelse!!!! KH

    SvarSlet
  2. Et syn for guder, tror jeg! Der er mange måder at underholde børn på ;-) . Og det lyder da, som om du har en entreprenant søn.

    SvarSlet
  3. @julia: Han har også været i mange års benhård træning... :) Nej, han synes for det meste det er fedt at hjælpe lidt til, og er så gammel nu at det faktisk er en hjælp!

    @Bente: Jeg havde egentlig lyst til at filme ham i smug, men tror ikke han ville ha' sat pris på det :) Og ja, han kan meget når han vil.
    K.

    SvarSlet
  4. Ja der kunne man lærer noget.

    SvarSlet