torsdag den 12. februar 2009

Den med tasken del 2

Var hos bageren i dag (fordi torsdagshorn fra bageren i Sct. Peders Stræde er blevet en specialeskrivningsvane), og pludselig siger damen ved siden af i køen:
'Hvor er det en smuk taske du har!'
Og jeg bliver lidt befippet og revet ud af mine egne tanker og får kun sagt:
'Tak, det ellers ved at være en ældre sag.'
Og hun smiler og siger:
'Det er jo det, der gør den smuk'.
Og jeg smiler og siger:
'Tak' Og ' Ja, det er det jo.'

Så bliver man da egentlig lige så glad, både for damen og hendes venlige kommentar, og for sin gode gamle taske!
Nogle dage skal der altså ikke så meget til.

6 kommentarer:

  1. - ja, det er tit de små ting, der kan redde éns dag. og så liiige torsdags-horn s´følgelig...
    ps. tillykke med overbliks-gensyn.

    SvarSlet
  2. S'fø'li' hjalp torsdagshornet også på sagen! - Og at overblikket er vendt tilbage og foreløbig åbenbart har tænkt sig at blive...
    K.

    SvarSlet
  3. Det er altså noget af det, jeg holder rigtig meget af: At mennesker har overskud til at rose ting, de ser (eller alt muligt andet). Det gør omgangen med verden lidt mindre anonym!

    SvarSlet
  4. overskud til at dele komplimenter holder bare hele vejen. jeg ÆÆÆÆÆLSKER kvinder, der kan og tør det - og kvinder med god til (dig) fortjener det! KH Julia

    SvarSlet
  5. Det er da også en virkelig fin og dejlig kommentar ikke mindst fordi man kan høre at den virkelig er ment. Gode tasker er noget af det der slides smukt og mon ikke det også kommer på mode nu hvor alle gucci taskerne skal parkers inderst i klædeskabet?

    SvarSlet
  6. @Bente: Det var netop det, der var så fedt - at det var så overskudsagtigt!

    @Julia: Komplimenter -ville gerne være bedre til både at give og modtage dem. Det er så fedt når det lykkes!

    @Marina: Ja, hun mente det - et helt nærværende og direkte blik med smilende øjne. Og Gucci taske har jeg aldrig haft, så det er da heldigt at den jeg har ældes med ynde...

    K.

    SvarSlet