fredag den 6. februar 2009

Den med tasken

Turbanindehaveren kom med en lille udfordring, som jeg vist kom til at sige 'ja' til: Vis mig indholdet af din taske..

Det er altså lidt grænseoverskridende.. but here goes:


I taskens dyb fandt jeg:
  • 3550,- Filippinske piso (ca. 300,- kr.) som jeg aldrig har fået vekslet tilbage efter vores sommerferie forrige år.
  • Et brev til min engelske 'familie', jeg mangler bare frimærket
  • Brilleetui m. læsebriller
  • Kalender
  • Notesbog fra Moleskine. Bruges kun til 'vigtige noter' - dvs ingen indkøbslister, men fx talen til min farmors begravelse og til min brors bryllup...
  • Blyant
  • 2 zoners klippekort
  • Makeup pung fra en Tigerbutik i noget skønt japansk stof og med en 'Hello Kitty'-agtig kat på. Ikke særlig sofistikeret, men jeg er ret glad for den!
  • Lille-bitte flaske Guerlain Mitsouko EDT. En af min absolut ynglingsparfumer.
  • 4 chokolademandler - en craving jeg har for tiden
  • Tyggegummi, både grøn og sort Stimorol. Henholdsvis min søns og min ynglings.
  • Lille skattekiste til tabte rokketænder - min søns, ikke mine!
  • Taskespejl
  • Pilleæske
  • Kuvert med recepter
  • Nøglebundt
  • 1 Yu-Gi-Oh kort (samle-/bytte-/spillekort, som drengene på skolen var meget optaget af for noget tid siden. Det her er vist ikke et af de attraktive...)
  • Mobiltlf.
  • Div. hårelastikker og spænder
  • Møntpung
  • Pengepung
  • Tampax
  • Neem Nail Oil fra Dr. Hauscka, som jeg har svært ved at undvære
  • Neglefil i glas. Knækket!
  • Clarins lipgloss
  • Kanebo Lipgloss
  • YSL læbestift i rigtig rød
  • Rose Bud lip Balm - den eneste af de sidstnævnte 4 ting jeg bruger særlig tit!
  • Mini Schweitzer-kniv. Har haft den i årevis og kan ikke forestille mig at undvære den.
  • Rødt perlearmbånd. Nu er jeg overbevist - det er medieliderligt! Jf. et par af de seneste indlæg :)
  • En stak kvitteringer af den hverdagsagtige slags fra Netto og Irma.
  • Og så ledte jeg også grundigt her, da jeg nu var i gang, men jeg fandt ikke mit overblik... :)

Tør du tage udfordringen op?

PS: Jeg beklager den forringede billedekvalitet, fik først kikket rigtigt på det, da jeg havde pakket det hele sammen igen...

13 kommentarer:

  1. Øjøjøj du har en spændende taske. Sikke mange fine ting. Kan godt være du siger der er rodet, men du har flere punge og kuvert til recepter - det virker da meget sirligt. Men jeg tænker du har en stor taske. Altså virkelig huuuuge :)

    Tak for kigget :)

    SvarSlet
  2. Jeg synes egentlig ikke den er så stor, den bliver bare mere og mere tykmavet, jo mere der kommer i!
    Min søn kalder den for 'det sorte hul', så måske er der noget om snakken. Der dukker ind i mellem ting op jeg havde glemt, og måske forsvinder ting også ud i glemslens tåger gennem den...
    K.

    SvarSlet
  3. Skægt - jeg var lige ve dat tage udfordringen op, og tømte min taske ud på gulvet. Den indeholdt:

    1. Laptop
    1. bon (Føtex)
    1. mobil modem-usp-dims
    1. sort hårelastik
    2. små spænder, hvoraf ét var defekt.

    Min pung plejer også at være der 60% af tiden.

    Jeg er vist ikke helt taske-menneske... :S

    SvarSlet
  4. Det var da en sjov idé. Hvor ser det ordentligt ud når det ligger dér på billedt frem for nede i tasken, gør det ikk`?

    Tak for kiggeren og hold kæft en masse L*** :-)

    SvarSlet
  5. Jo mere jeg kigger på det billede, des mere går det op for mig, hvor mange ting det faktisk er. Kunne jeg nøjes med mindre? Helt sikkert, meget er bare endt der og har forputtet sig i mørket. Absolutte nødvendigheder: Visa/dankort, nøgler til lejligheden, læbepomade (+ evt. mobiltelefon, men det er mest af hensyn til omgivelserne, der godt kan lide at kunne få fat i mig. Jeg savner den sjældent når jeg har glemt den... )
    K.

    SvarSlet
  6. jeg tør under ingen omstændigheder.... Men meget fint foto! KH

    SvarSlet
  7. Jeg vælter min taskes indhold ud på gulvet når vi ikke kaster op mere....Kh Mie, men en STOR taske!

    SvarSlet
  8. @Mie: Får vi lov at se med? Please...
    Og god bedring med det der kasten-op.
    K.

    SvarSlet
  9. Uhhh.. Du er en modig kvinde!!!
    Jeg ved sgu ikke om jeg tør - jeg synes det var grænseoverskridende nok at tømme mine frakkelommer!

    Hvorfor al det dér læbe-halløj? Er du addictet eller har du bare utrolig svært ved at vælge?

    Knus Trine
    (i øvrigt - en HOPLAnål til dig for at du fandt lidt af dit overblik og din målrette igen!)

    SvarSlet
  10. @Trine: Kom nu... Bare et lille kig...?
    Jeg ved ikke helt, hvad det er med det dér læbe-halløj- det meste af det har bare taget permanent ophold i tasken - uden dog formelt at søge tilladelse.
    Når det kommer til stykket vil jeg jo langt hellere ha' noget på øjnene... - at lægge make-up kaldes også 'jeg laver øjne' hjemme hos os :)Så egentlig burde der bo en eyeliner og en mascara i stedet...
    Men læbepomaden ville jeg have svært ved at undvære. Lidt addicted er man vel!

    Og tak for Hopla-nålen. Den er jeg (næsten) lige så glad for, som for det genfundne overblik!
    K.

    SvarSlet
  11. Ej, nu er jeg da snart nødt til at føle med på moden og lave et taskeindlæg. Jeg kan vist ikke helt hamle op med dit indhold. Jeg grinte dog især af æsken til rokketænderne og de 3550 Filipinske Piso. Så kan man snakke om at være Mor med stort M og forberedt på lidt af hvert rent økonomisk! Tjikkerlikkertjikkerlikkertjavtjavtjav :-)

    Tak for kigget. Jeg vover pelsen i morgen.
    AB

    SvarSlet
  12. @AB: Altid beredt, det er mig! Jeg har faktisk været spejder en gang... Som min kæreste siger: 'Pas på ellers tænder jeg et bål i regnvejr!'
    Og de filippinske piso er nok lige så meget et udtryk for at jeg drømmer om at vende tilbage -'og så ville det jo være fint at have lidt liggende...'
    K.

    SvarSlet
  13. Fik aldrig lige vovet pelsen, som jeg lovede. Jeg må lige se, om jeg får det gjort i morgen :-) Kender godt til det med at holde mulighederne åbne for gamle drømme. Lad bare Piso'erne ligge, man ved jo aldrig...

    SvarSlet