fredag den 23. januar 2009

3 fede på en Fredag

I dag glæder jeg mig over:
  • oplevelsen af at man nogle gange 'falder i hak' med verden. For eksempel når du går ud i fodgængerfeltet lige tids nok til at cyklen ikke skal stoppe, din skridtlængde passer præcist med at bussen når at køre forbi. At kunden foran dig hos bageren er færdig lige når du har besluttet dig til, hvad du skal have. At toget kommer lige når du har klippet i automaten. Én glidende bevægelse, hverdagens tandhjul, der passer sammen. Ikke-intentionelt nærvær.
  • Intentionelt nærvær... Jeg øver mig i 'mindfulness' - fuld opmærksomhed på øjeblikket.
  • at det er fredag, og der er fest i morgen!

2 kommentarer:

  1. Øver mig også i nærvær, eddermame svært :-/. dejlig blog du har f¨ået banket op her. :-)

    Kh Mie

    SvarSlet
  2. Svært, som i rigtig svært! Mærkeligt når nu det er så simplet i princippet.
    Og tak for de fine ord!

    SvarSlet